Sommar varje dag

I dag har vi haft en riktig fixarsöndag.
När klockan ringde kl 7 i morse för att hinna med en löparrunda innan värmen, var gatorna alldeles blöta efter nattens regn och solen ganska så frånvarnade.
Perfekt för en runda tänkte jag, men insåg ganska så snart att det var alldeles för kvavt för de där 7 km.
Men runt kom jag även om det var otroligt svettigt.
 
Med tanke på vädret blev det inget strand-häng idag, även om solen var framme flera gånger.
Mannen slet istället i värmen med stenbeläggning på framsidan och jag packade upp våra sista väskor och påbörjade det enorma projektet att rensa ur i min klädkammare....
 
 
Kvällen bjöd på grillat.
Undrar om man skulle tröttna om man grillade året runt?
Förmodligen - men just nu känns det som man skulle kunna göra det varje kväll.
 
 
Och sedan sitta kvar en stund på altanen och njuta av den varma sommarkvällen.
Det skulle jag definitivt inte tröttna på.
Ljumma kvällar varje kväll - året runt.
Vill verkligen inte att detta ska ta slut!
 
 
Men nu har vi flyttat in.
Fyllt skålen med härliga körsbär och bänkat oss framför favoritserien "Breaking Bad".
Och håller tummarna för att måndagen bjuder på strand-häng igen.
För på tisdag är det dags att ställa om till "work-mode".
Känns otroligt avlägset.
 
För så här skulle man ju ha det - varje dag.
 
 


Jamen precis....såhär skulle man kunna ha det varje dag! :)
Kram!

Ja visst är det härliga och njutbara dagar. Min sambo börjar sin semester nästa vecka så vi drar ut lite på den här sommaren känns det som.
Duktig du är som ställer klockan för att komma ut och springa. Jag har svårt att springa på morgonen innan frukost men skulle ibland önska att jag kunde det.
Och JA det va varmt även om det va molning. Jag har pajat mitt vätskebälte men körde med en petflaska i byxorna :)

Ha en skön dag
Kram

Det är verkligen underbara sommardagar och kvällar vi har nu! Och vi grillar faktiskt året runt, fast så klart inte lika ofta när det inte är sommar ;-)
Kram

Mums så gott! Riktig sommarmat;)
Kram

Ja dom här kvällarna alltså, dom är alldeles magiska. Känns som att jag hade kunnat sitta ute hela natten:) Denna säsong borde verkligen vara lite längre... Härliga grillbilder! Kram

Förut har våren varit min favorit, men är sommaren såhär, då mår man gott, må den stanna länge ;)
kram

aldrig fel med grillat o ett glas. kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]