Efterlängtade droppar.

 
Så fort jag kommer hem från jobbet (efter att ha kramat alla efterlängtade familjemedlemmar) hamnar jag här på altanen. Spanar på när grabbarna leker i trädgården, lyssnar på spännande berättelser om hur de haft det på sina äventyr med sin pappa medan jag svettats på jobbet, äter kvällsmat, läser tidiningen och besöker bloggvärlden.
 
Just idag njuter jag av att höra regnet smattra mot taket och att andas frisk luft.
Jag älskar värmen, men för att njuta av den på bästa sätt ska man definitivt inte befinna sig på jobbet.
Fram för allt inte på mitt jobb där luften står helt stilla och man kan känna hur pannan blir alldeles fuktig av att bara sitta stilla.
 
Nu går ju mitt jobb till största delen ut på att vara ute och åka, men av någon anledningen har jag lyckats få de patienter med de varmaste lägenheterna och när jag idag skulle släpa med mig både en tung arbetsstol och duschstol och sedan ligga och "meka" med en illvillig broms på arbetsstolen, då fullkomligen rann svetten längs ryggen.
 
Men nu sitter jag här och njuter av dessa rogivande vattendroppar mot altantaket som gör luften sval och behaglig och som, tro det eller ej, faktiskt känns ganska så efterlängtade.
Och nu är det ju bara två dagar kvar på det varma jobbet innan ytterligare två veckors ledighet väntar.
 
Förhoppningsvis två veckor bestående av en massa sol och värme.


Åh! Hoppas att regnet också kommer hit snart!

Se till att njuta av kvällen.

Åh, tack snälla. Älskar neon :)

åhh visst är det mysigt att koppla av när man kommer hem .

tack för du kika in o skrev blir glad. kommer nog kika in mera hos dej för du verkar ha det msigt kram ha en fin kväll

Nu har ju jag inte börjat jobba än, så jag ska väl inte uttala mig kanske, haha. Men jag önskar att denna värme ska stanna för evigt typ ;-)

Men visst är det uppfriskande med regnskurarna som har kommit vissa kvällar!

KRAM

visst är det härligt med en rejäl urladdning då och då, men på det stora hela så fördrar jag solen och värmen !! :)
Kram

Ok med lite sämre väder om man börjat jobba men inte när man fortfarande har semester :P

Njuter för fullt av sommaren men börjar så sakteliga att förbereda mig mentalt märker jag på hösten och vardagen. Gäller att njuta så mycket och länge det bara går av den här fantastiska sommaren vi har nu. Hoppas den håller i sig under dina två veckors ledighet! Själv har jag en veckas föräldraledigt med start på måndag så sommaren måste dröja sig kvar lite till...
Kram Helen

Jag tyckte dom dropparna som kom mest gav ett kvavt och fuktigt klimat så jag önskar mig nog bara som framöver :)
Jobbar du som arbetsterapeut ?
Ha en skön dag
Kram

Skönt att göra ett litet gästspel på jobbet sådär.... :) Men mindre kul när det är så varmt....skönt med en sval altan när man kommer hem. Hoppas dock det slutat regna idag? Här skiner solen igen!
Kram!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]