Vårlökar, Bitande kyla och Utmaningar.

 
Nu börjar vårlökarna slå ut här hemma (även om denna visst blev lite suddig....).
Men det är väl det enda som andas vår just nu för denna vecka har varit bitande kall och vi har huttrat oss igenom dagarna.
Inte många minusgrader, men en isande vind som letar sig in till bara skinnet och kyler ner hela kroppen.
Men snart är januari gjord och det blir faktiskt liiite ljusare för varje dag som går.
Och bara tanken på det värmer lite.
 
Något annat som är ett bra botemedel mot en kall kropp är såklart att jobba upp lite värme med rörelse.
Tyvärr har jag inte kunnat träna denna vecka då förkylningen legat och ruvat i kroppen, men liksom inte blommat ut än och det är det jag hoppas på.
Att slippa den genom att hålla mig lite lugn.
Men helt stilla har jag inte varit då jag hakat på denna utmaning som jag hittade via Nina som tipsade om den i sin blogg.
 
 
Just nu är jag på dag 18 vilket är en vilodag.
Men igår lyckades jag genomföra 24 armhävningar (på tå) och 2 minuter planka.
Något jag aldrig gjort förut och jag älskar när kroppen svarar och hänger på.
Hur jag dag 28 ska lyckas göra 40 armhävningar och över 3 min planka är jag dock inte helt säker på,
men det ska bli spännande att se hur mycket det går att pressa kroppen.


Kul ! man kanske skulle anta den utmaningen ;)
KRAM på dig snygging !!

haha... mitt största problem förutom en slö bil som knappt vill ta sig över snövallarna utan att fastna är faktiskt dom som inte brukar vara "on road" men som ändå envisas med att ge sig ut på vägarna och köra bil helt utan vett och känsla.
Jisses, det är KONSTIGT att det inte händer fler olyckor än det faktiskt gör !
Kram

S

Jag älskar alla årstider. På vintern ska det va snö o så. Men jag börjar bli så tjock om magen så jag längtar så otroligt mycket till våren, så jag slipper jobbiga kängor o massa kläder.

Längtar även efter att få börja träna ordentligt igen. Mot mitt livs form ;)

Sv: när jag vaknade idag hade ilskan lagt sig o jag har suttit med tentan hela dan. Jag har safeat en del på frågorna som kan tolkas på flera sätt o skrivit flera olika tolkningar. I morgon blir jag klar med den iaf :)

Heja dig!! Grymt att du fixar så många på tå - strong Mama :-)

Jag har inte varit så aktiv med övningarna, har inte orkar det upptill mina redan två pass om dagen ;-) Men såå kul att så många har hakat på Fredriks utmaning!

Kram & gonatt ❤

Jag har halkar efter lite med utmaningen men kör ju min nya träning också. Varvar lite. Kram

Hoppas du känner dej bättre snart.
Jag börjar gilla snön nu, det kunde kanske blåsa lite mindre. Barnen bara Älskar att vara ute å busa å jag lika så =)

Den där utmaningen antar jag. Februari blir ju toppen 28 dagar =)

Hanna du kommer klara det galant. Det är jag helt övertygad om. Kör hårt 10 dagar kvar å vist är det kul att se resultat ;)
Kramiz

Åh vad duktig du är vännen! Jag tro du fixar sist dagen galant! Heja, heja! Önskar dig en fin fredag! KRAM

Älskar en bra utmaning :)
Mysigt med vårlökar inne, hopp om ljusare tider.
Här regn snöar det just nu :( kram på dig

Och jag hittade den via dig. Jag har dock inte börjat med den men tänkte göra det på Måndag och jag är PEPP! :)

ja fy vilken jäkla blåst tur man kan träna o svettas på gym:)duktig du är och nu blev jag sugen att göra detsamma i 29 dar,jo det får nog bli så,kram

Vilket härligt och peppande tränings schema! Ett s¨ånt skulle jag med gå efter.. Kanon bra! Å,vad jag gillar vårlökar. Vill gärna ha lite vår också. Kram

Åh vad sugen jag blir på att hoppa på en utmaning. :D

sv:Ja bloggandet ger så mycket fördelar!! :D

Vilken rolig utmaning och du är så duktig också. Hoppas förkylningen ger sig snart.

ÅH så mysigt med vårlökar!!
Trist med förkylning:(
S har varit förkyld här hela veckan och jag hoppas verkligen att jag slipper den, men det skulle inte alls förvåna mig om jag åker på något skit.
Hoppas att ni har haft en mysig helg.

kram kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]