Min Helg

Söndagskvällen spenderas i soffan under varmaste filten.
Kroppen är så där skönt mör och lite öm här och där.
Själen är lugn, varm och rofylld.
Har haft en helg som plussat på mycket på det där energi-kontot.
En blandning av fest, utelek i mängder av snö, lördagsmys med syster som gäst, sovmorgon, glada barn som susat ner för pulkabacken, sova hela nätter, lite shopping till hemmet och träning.
 
 
Jag försöker ofta bortse från att vårt hem för tillfället inte riktigt är så som vi vill ha det.
Det finns hur många renoveringsobjekt som helst.
Men vi har valt att avvakta med det mest pga av tre små familjemedlemmar.
De går hårt åt det mesta av inredningen just nu och har väl egentligen gjort det så länge vi bott här.
I dag har jag bl a spenderat förmiddagen åt att skrubba ljusa stolsdynor rena från en mängd fläckar som liksom återuppstår hela tiden.
 
Mitt älskade vita matsalsbord med sina avskavda ben (efter vilda framfarter i lära-gå-stolar) kämpar jag hårt med att försöka bevara vitt så gott det går.
Tyvärr innebär det att det måste vara täckt av en vaxduk ungefär 90% av tiden.
Den duk som tjänstgjort den senaste tiden har liksom gjort sitt nu och går inte att rädda längre.
Så det var dags att införskaffa en ny.
Och det är inte helt enkelt för vi behöver en som ser ut som en vanlig duk, men har en vaxliknande yta som lätt går att torka av.
 
 
Igår var jag lite "crazy" och frångick min i vanliga fall stilrena inredning och köpte en duk med mönster.
En duk som nu krävde lite nytt lull-lull på matsalsbordet, då köket fick en mer svartvit touch.
 
Vaxduk Hemtex, Bricka Lagerhaus, Vas Ljuva Hem, Ljuslyktor Village och Kruka med vårlökar ICA.
 

Nej nu är det hög tid att genomföra dagens övningar som inte blivit gjorda än.
Sedan sängen för att ladda inför morgondagens jobb där en" ny era" startar.


Vilken fin bricka vännen! Gillade ljuslyktorna speciellt! Låter som att du har haft en toppenhelg och vad spännande med en ny era på jobbet. Hoppas det blir bra! KRAM

Himla fint, både duk och det som står på :)
Här är inte heller allt renoverat, barnen har varit fantastiska på att rita....men tyvärr överallt och inte bara på papper :(
Var tid har sin sak. Kram

ser ut å haft en härlig helg med massor av roligheter:)

S

Vilken alldeles underbar helg :) härligt.
Jag tycker det är så modigt av småbarnsföräldrar att ha vita möbler. Jag sitter på helspänn bara av att lägga på en vit duk haha.

Låter som en helt underbar helg med mys och trevligheter

fint kollage

Vilken skön helg du verkar ha haft och den där duken är såå fin :)

Vilken härlig helg. Lagom av allt å ingen stress😊
Gillar din stil på inredning jätte fint.
Hoppas du får en bra start på veckan.
KRAMIZ

Snygg duk!!
Hoppas att ni har en fin vecka.

kram kram

Låter som en härlig helg!
Vad snyggt det blev på bordet! Snygg duk och snyggt med dekorationen!
Kram

åhh, den där godisskålen ! gud va gott...
Jag har faktiskt lyckats hålla mig till fredags och lördagsgodis, men suget - det kommer jag nog alltid få leva med är jag rädd...

KRAM

Härligt med små förändringar, det gör väldigt mycket!
KRAM

Låter som en bra helg - lite av varje liksom :-)

Och duken var jättefin!!

KRAM

Vårt köksbord är bara ett par år, men det ser för skabbigt ut. Det har hackats och bankats i det så det är märken överallt. Men som du skriver, det är liksom inte lönt att köpa ett nytt ännu. Och samtidigt känner jag att jag vill ha ett hem där man kan leva och inte måste vara uppmärksam på vad barnen gör hela tiden. De måste kunna sitta och rita någonstans osv. Men jag vill också ha ett fint hem! Önskar att jag var bättre på det där piffet och lull lullet ;-)
Kram till dig!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]