Syskon......

 
Mitt älskade lilla gäng av grabbar är väl antagligen som syskon är mest.
Jag antar att även andras barn bråkar, slåss och tjafsar om i stort sett allting, men när man står där mitt i allt kaos känns det som om det bara är mitt älskade lilla gäng av grabbar som är så här.
När det är som värst och jag är så trött på min egen röst att jag helst av allt bara vill stänga in mig i ett rum med stans största hörselkåpor och dra ett tjockt täck över huvudet vänder det lika snabbt.
 
Helt plötsligt leker de som om de vore världens bästa vänner och allt tjafs är glömt.
Kramar och pussar och glad lek.
Tills något nytt inträffar.....
 
 
En ledig måndag innehåller ganska mycket av det där, tyvärr mer bråk än kram.
Och idag bjuder inte måndagen på särskilt trevligt väder, men två av tre i grabbligan ville ändå gå ut och leka.
Den tredje som just nu har vissa samarbetssvårigheter pga en överväldigande trots-period leker allra bäst själv och ville stanna inne.
 
Och här sitter jag.
Framför mig ligger en go liten kille på golvet och pratar förnöjt med sina små gubbar och bilar.
Ute i trädgården leker två andra små godbitar för fullt utan bråk och skrik.
Och jag andas ut, samlar lite nya krafter för att kunna vara så tålmodig och lugn jag bara kan.
För det där med syskon - det är en riktig prövning.......
 
Nej, dags att göra lite nytta nu när lugnet lagt sig för en stund.
 
Hoppas ni får en bra start på veckan!


Förstår mer än väl vad du menar. Har ju 5 söner och 3 av dom har ADHD så här är det gott om "syskonkärlek" mellan varven :)Ibland vill man låsa in sig lite extra länge på toa och andas lite ;)
Kram

Ja jisses, det där med syskon... Jag har tre stycken själv...;-) Och mina två kan bråka och slåss men ofta funkar de bra tillsammans! Skönt att dina delade på sig en stund, hoppas de höll sams ute! Syskonkärlek är härligt! :-) Kram!

Här ser det likadant ut. Ena sekunden tjaffsas det om precis vad som helt. I nästa sekund kiknar de av skratt när de jagar varandra. Den där millisekunden som kan få det är växla är imponerande..
Har inga syskon själv så jag vet inte riktigt hur det är men jag kan avundas att de alltid kommer att ha varandra.

Hoppas att du har en fin vecka framför dig!
Kram

Du har rätt vännen! Så är det hos alla! Hemma hos oss bråkar barnen så att det ryker om det men ibland när det väl gäller så är de så fina mot varandra. KRAM

Kan bara instämma i det du skriver... Andas och räkna till 100 är mitt måtto... Eller så gapar jag tillbaka - ja, men är inte perfekt som mamma alltid ;-)

Hoppas att du har haft en fin dag!

KRAM

Förlåt! Men sköt att höra att man inte är ensam med dessa problem.
Man får njuta av de stunder som dom är sams. Man vet ju att det oftast går över snabbt.
Hoppas ni hade en skön ledig dag.
KRAMIZ G









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]