Solig Måndag

 Vilken dag vi har blivit bjudna på idag.
Det var som om måndagen verkligen ville visa sig från sin bästa sida och liksom säga att det här med att vara hemma så här första dagen på veckan inte alls är någon dum idé.
Hela förmiddagen badade trädgården i soljus och fick snön att börja droppa från taken.
Barnen var såklart dyngsura av den töande snön, men det stoppade dem inte från att gräva (eller snarare hacka) i snö som till en början hade en ordentlig skare, hoppa gång på gång från garagetaket ner i uppmjukad snöhög
 
 
eller ligga på framtöade stenplattor och köra grävskopa......
 
 
Jag stod mest i solen och tittade på,
fångade en och en annan unge som kom flygande ner från taket och konstaterade att det här med att vara ledig första dagen på veckan inte alls var någon dum idé.
Självklart har jag under dagen tappat tålamodet både en och två (och tre gånger) när de har varit fullkomligt döva för min röst och bråkat med varandra.
Men att få en dag i veckan som jag inte tänker fylla med en massa måsten utan mest bara vara med barnen kommer göra gott för mammasjälen.
 


Vilken härlig dag med barnen. Vist är det skön med dagar utan måsten. Jag måste bli bättre på det. Kommer alltid upp något, men måste lära mej att sätta stop!
Man blir så glad i själen när barnen leker å skrattar =)
Kramiz

S

Gu så härligt det ser ut. Blir rejält avundsjuk på den där solen som lyst med sin frånvaro i Sthlm ett tag.

Så mysigt och blir lite avis på den där solen,kram o ha en fin tisdag

Vilken härlig dag och man blir så GLAD när solen kommer fram = ))

KRAM Helene.

Vilka härliga bilder!
Så gott med lediga måndagar :)

kram kram

Det låter verkligen som en perfekt första hemmamåndag! (Förutom att de inte lyssnar men sånt är ju svårt att komma ifrån).

Kram

Åh solen, det var längesen jag såg den! :-)Låter härligt att ha en dag ledigt, när man kan fokusera på barnen och inte måsten!!!
Kram!

Vilka härliga bilder på era fina barn och det underbara solljuset.Solen ger en bra energi. Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]