Igen

 
Så var det dags igen för lille Alvin att drabbas av februari-feber.
Dryga veckan fick han vara frisk och det är väl i och för sig bra antar jag i dessa sjukdomstider.
Men trist och tråkigt ändå.
Att Alvin inte får vara frisk såklart, men även att behöva känna den där VAB-stressen som har en tendens att smyga sig på när man måste vara hemma från jobbet - igen.
Vi har överlag varit otroligt förskonade från sjukdom i vår familj och inte behövt vabba så mycket så många andra behöver, men ändå.
Det känns alltid lika trist och lite stessande att behöva vara hemma från jobbet.
 
Men jag ska försöka dämpa den känslan så mycket jag kan och istället försöka njuta av att få lite mer tid med mina grabbar.
Fokusera på det positiva.
 
 
Bygga enorma rymdskepp av lego och krypa ner i soffan bredvid tre guldklimpar som just nu är helt uppslukade av "Katten i hatten".
 
Det ska jag göra.


Så trist vab månaden, man glömmer från år till år.
Här är dottern hemma sjuk :( Krya på er nu.
Kramen

Som tur är så är vabuari snart slut :-) Hoppas alla baciller och virus försvinner med februari!
Hoppas att ni har en mysig dag. Hur gamla är boysen nu?
Kram, kram!

Ja jag längtar också efter härligt väder! :D

Satckars Alvin! Hoppas han snart mår bra igen! <3
Jag har en pigg tjej här hemma men som har hotat mycket så vi har varit hemma några dagar... Har inte vabat sen förra vintern/våren, tycker jag är skönt! Samtidigt kan det vara mysigt att vara hemma och ta hand om dem ibland, men det får ju inte bli för ofta! När Felix var mindre och nyss börjat dagis var jag hemma ett par gånger i månaden, då var det inte kul!!! :-)
Kram!

Ja,dessa sjukdommar är svårt att undvika.. Hoppas han blir frisk o kry snart..

ja,de är så jag med känner om förlossning nr 2.. Men du födde vanligt? kram

Den känslan är inte skoj. Speciellt inte när man vet att det är mycket på jobbet och ont om folk, men vad gör man. Familjen går ju alltid först. Vi har faktiskt också varit relativt beskonade från sjukdom denna vabruari, både magsjuka och feber har gått på dagis så man går nästan och väntar på att den lilla ska bli sjuk, är väl bara en tidsfråga.

Men nää... stackarna ! Är han sjuk igen :(
Här har vi peppar peppar klarat oss riktigt bra, det är bara JAG som hade ordentlig bihåleinflamation förra veckan, men nu känns allt bra igen och jag ser fram emot en rolig helg !
Kram

Usch & fy för alla dessa virus :( Tur att våren snart är här!!
Krya på honom i massor nu.

kram kram

Hoppasint det blir lång varit.
Vi har peppar, peppar har vi klarat oss.
Hoppas n får en trevlig helg.
Kamiz

Usch Era stackare <3 Men det blir bättre ju större barnen blir vännen! Mina barn var ständigt sjuka fram till de fyllde tre ca och sen vände det. Hoppas ni blir friska snart igen! KRAM

Dumma baciller! Här har vi sluppit VAB någon vecka nu, och jag hoppas att det fortsätter så... Dock har mannen halsfluss så risken finns ju... :-(

Krya på er!

KRAM









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]