Vår Julhelg

Nu är den över och då kom snön.
I natt har det fullkomligen vräkt ner och nu på morgonen är det alldeles vitt ute.
Barnen är stormförtjusta.
 
Lika förtjusta som de varit denna julhelg, som nu är över.
Den har varit fylld med ett gäng förväntansfulla och överspeedade barn, en massa god mat och annat gott, härlig tid tillsammans med släkt och familj, julklappar så det räckte och blev över, jultomte i två upplagor och en hel del slapptid mellan varven.
 
 
Den första upplagan av tomte var lite läskig för minstingen i familjen som höll sig på ett säkert avstånd. (Övriga i familjen tyckte mest han påminde om något som förr låg på julbordet med ett äpple i munnen....).
Nästa dag när vi gjorde om allting igen var han lite mer varm i kläderna och vågade sig till och med på en kram. Och när det var avklarat var rädslan som bortblåst och han tog ett stadigt tag i tomtens hand och ledde honom ut när det var dags för honom att gå.
 
 
I dag när allt är över ska vi mest bara njuta av att vara hemma.
Barnen är sugna på att testa alla julklappar och snön såklart.
Jag ser farm emot lite "vanlig" mat och kvällens date med mannen i biosalongen.
Att trängas på mellandagsrean överlåter jag åt övriga Norrköpingsbor (trots att den där rea-nerven kittlar lite extra just nu).
 
Hoppas ni alla haft en härlig julhelg!


Låter som en riktigt skön jul!

Härlig jul!! Så fina bilder. Kram

Det låter som om ni har en härlig julledighet!
Hoppas det fortsätter så,
kram Jennica

Så mysigt ni verkar haft! Tomten kom till oss också och Lovika var något skeptisk i början, men sen gick det bra:) Kram och god fortsättning /Emma

vad ska ni göra i nyår? Något särskilt? Här blir till min kusin med hennes familj. bara familj mys med god mat.
Ser ut att ni haft en mysig jul i vartfall o tomten kom han oxå =)

Låter som en riktigt bra julhelg, hoppas att nyår blir lika bra!
Passar på att önska ett Gott Nytt År nu, man vet aldrig hur det är med internet när man är utomlands :)

kram kram

Det där med mat och överspeedade barn stämmer väl in här också! Skönt att julen är över...

Härligt med jul men lika härligt att den är över:)att trängas på rean är inte min grej heller fy för vassa armbågar o inget finner man ändå,önskar dig ett gott 2015 kramar









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]