Sömnbrist Delux

Härliga rosor jag fick av mina grabbar igår.
 
God morgon Söndag!
 
Just nu känns det som om jag varit på en riktig röjarskiva igår.
Huvudet värker och sömnbristen är av stora mått.
Och man skulle väl nästan kunna säga att jag var på fest igår - fast på lite avstånd.
 
Något hus på granngatan - alltså inte ens på vår gata utan parallellgatan - hade fest.
Det har jag absolut inget emot - tvärtom tycker jag det är lite mysigt när det är lite liv och rörelse runtomkring.
Kan ibland sakna det från tiden då vi bodde mitt i stan.
Men det var ju innan vi fick barn.
Det händer liksom något med en som människa när man har 6 år av sömnbrist med sig i bagaget och när man är väl medveten om att det finns barn i detta hem som vaknar kl 06
- oavsett om det är onsdag eller söndag.
 
Så när klockan började närma sig 03 och basen verkligen skallrade i våra fönster och man kunde höra varenda ord i varje textrad då började det kännas lite tröstlöst.
För att inte tala om deras hobby-DJ som med hög stämma skulle prata mellan låtarna - i mikrofon!
 
Men sen helt plötsligt kom den - tystnaden.
Antar att det var någon annan granne som till slut fick nog och gjorde något åt saken.
Och jag fick äntligen somna och sova några timmar innan festen i vårat eget hem startade.......
 
I dag ska två trötta föräldrar försöka ta sig till grannstaden tillsammans med tre pigga grabbar där Söderköpings Gästabud går av stapeln. Förväntningarna är höga inför alla riddare man där kan få träffa.
I alla fall från de tre yngsta familjemedlemmarna.
 
De där tre som sover sig bekymmerslöst igenom skallrande fönsterrutor, mikrofontokiga amatör-DJ och MC Hammer som står och skriker i sovrummet "U Can´t Touch This".


😄kul med fest haha nej fy vad jobbigt och ligga där o inte kunna sova en blund ,vi har grannar mittemot oss som brukar köra igång på nätterna grrr.... Men dagen efter kör jag igång gräsklipparen,hoppas ni får en bra dag ändå,kram

Gah, stackare. Inte ok, jag hade blivit galen. Får hoppas att det var en engångsföreteelse.

Hoppas ni får sova i natt.
Kram

Fy sjutton!
Sen barnen kom så finns det inte mkt som är värt att göra eller vara med om när kommer till ämnet sömn.
Sömnbristen efter sista kiddot är enorm och fest och eventuella läskiga filmer som kan göra den ännu mer obefintlig går bort innan de ens startat typ.

Skönt att det blev tyst tillslut!

Trevlig kväll!

Fy!! Finns inget värre!
Skönt att barnen sov sig igenom festen.
Hoppas att dagen varit bra trots för lite sömn.

kram kram

åhh nej men så jobbigt . alltså säger me det får hålla på men till en viss tid sen får man dämpa sej faktiskt det finns ju barn runt om en liksom .. tråkigt

Vilka dina rosor :)

Usch och fy! Hoppas att ni orkade med gårdagen trots sömnbristen! KRAM

Jag går knappast aldrig ut heller då den där sömnen är för dyrbar . Ha ha ett tecken på att man blivit lite äldre kanske :)
Jag hade aldrig stått ut med den ljudnivån till klockan 3. Hade förmodligen varit den där grannen som sa till dom ;)
Hoppas du fått mer sömn i natt
Kram

Nä fy.... :-( Hoppas du fått sova riktigt gott inatt!!! Kram!

Oj, så måste det verkligen varit högt för dom som var på den festen!

Ja, det var jätteroligt! Det händer ju inte så ofta att man blir överraskad sådär :)

MC Hammer?!?! Jisses, vilken tortyr! :)
Men allvarligt....det är hemskt det där, har också upplevt det. Man tror man ska bli galen, på grund av att man vet att man ska gå upp om några timmar och ta hand om några väldigt energiska och pigga små barn!
Kram!

ha ha ja tror den e på väg.. hoppas du haft en fin start på vecka o månaden kram

Hoppas du har kunnat ta igen lite sömn :) vIlka fina rosor förresten!

Hoppas du är mer utvilad idag!
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]