VAB-måndag

Startade upp denna vecka med en hemmadag.
Theos mage har strulat hela helgen och igår kväll tyckte sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka upp till akuten. Och det räckte tydligen för i väntan på läkaren "släppte det" och han kunde ganska så snart åka hem igen.
Men det kändes säkrast att låta honom vara hemma idag för att försäkra sig om att magen var någorlunda återställd innan han fick återvända till förskolan.
Och det var den kan man minst sagt säga.
Många blöjbyten har det blivit idag......
 
Förutom lättnaden över att han inte behöver ha ont längre har vi haft en riktigt mysig dag.
Läst böcker, byggt med lego, tittat på film och tagit en iskall powerwalk.
Theo satt väl skyddad i åkpåsen, men jag fick hålla ett ordentligt tempo för att hålla mig varm.
 
 
På eftermiddagen följde Lilleman med mig till gymmet.
Spenderade en timme i ett inglasat lekrum medan jag kämpade med att stärka kroppens muskler och "springa" mig svettig på crosstrainern.
Och jag tror han var lika nöjd som jag när vi åkte hemåt för han ville gärna veta när vi skulle åka dit igen.
 
I morgon siktar vi på jobb och förskola.
Känns som man får vara glad för varje dag som grabbarna får hålla sig friska.
Vi närmar oss den värsta VAB-perioden med stormsteg.......
 
Ser nu fram emot en vecka med ännu mera träning, "klädparty", firande på jobbet och tid med familj och vänner.
 
Hoppas ni har en bra start på veckan!
 
 
 


Söt bild på Er :) Hoppas ni slipper mycket vab framöver. Kram

Fina ni är ❤
Skönt att det släppt i magen igen!
Usch, vågar knappt tänka på den kommande perioden med alla baciller :(

kram kram

Va fina ni är !!
skönt att han är av med sitt magont ! Det är inte alls kul när de små inte mår bra !
Här återgick vi äntligen till vardagen idag efter en vecka hemma med höstblåsor och feber, och jiises va det var "skönt" :)
Kram

Vilken fin blid på er och skönt att han börjar bli bättre. Men mysigt att ni fick en så fin dag ihop ändå. Ha en fin fortsatt vecka! Kramar

Vilket fint foto! Så fina! Och så skönt att dagen blev bra. Hoppas att lillen mår bättre imorgon.

Tack snälla du! Ha det finfint <3 Jennie

Skönt att det släppte, samt gjorde ni rätt i att vara hemma idag med. SÅ fin bild på er <3
kram

Vad skönt att det fixade sig =) Trist med dessa vab dagar, här hemma har vi varit sjuka till och från i flera veckor. Kram och ha en härlig tisdag

Vad fina ni är vännen! Så skönt att det onda i magen försvann igen! KRAM

Sötnosar! Och så skönt att det släppte, här är sjukstugan också över men vi tar också en reserv dag här hemma. Hellre en hemmadag för mycket än en för lite. Kram!

Skönt att det onda släppte. Verkar ändå blivit en mysig vab dag.

åh så söt bild.

Skönt att det blev bättre för lilleman.perfekt att ni har Lekrum på gym,kram

Söt bild!Här vabas också! :)

Sötisar :-) Visst är det mysigt att vabba ibland - så länge det inte handlar om kräksjuka... Imorgon gör jag dock ett inhopp på jobbet, men på torsdag är det vab igen!

KRAM

Så himla fin bild på er! <3
Kramis

Skönt att raringen mår bättre. :)

Kram

Va bra att det finns lekrum! Då kan mamma svettas ifred :)

Krya! <3 Skönt att det blev bättre!

sv:Ja det är så himla skoj med en massa planering i huvudet. Men man blir bra trött av det med! :D

Det tycker jag absolut att ni ska göra ! Ja ska förbi lidl idag igen för att se om dom har mer nuggets, det blev en favvo hos viggo ( och mamman i huset eftersom de är så "lättlagade" )
Kram

Vi skiter i sjukdommar ;) inte alls nåt kul. Hoppas din vecka blir som planerat. kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]