Min Söndag & Träningsvecka

Den här söndagen har känts så lång.
Måste ha med den där extra timmen att göra då den i detta hushåll inte innebär någon extra lång sovmorgon.
Något som jag tror att de flesta småbarnsföräldrar är väl bekanta med.
För det är ju inte så att de smås sovrutiner ändras bara för att övriga Sveriges gör det.
 
Men det har nog inte enbart med den där timmen att göra.
Trots lite trist väder och en kortare dag som redan började mörkna vid kl 17 (ja ni vet den där tidsomställningen), har jag känt mig full av energi.
Tvättat ett gäng tvättar, rensat i garderober, lekt med barnen, åkt och handlat, höstpiffat på framsidan och avslutat dagen med ett styrkepass på gymmet.
Känns så skönt när allt man planerat blivit gjort.
Det var bara sonens frisyr som fick fortsätta att vara lite väl vildvuxen.
 
Veckan som gått har varit ganska så fullspäckad med aktiviteter, men jag har ändå lyckats klämma in några små träningspass:
 
Måndag: 6,9 km barnvagspw + styrketräning & crosstrainer.
Tisdag: 40 min intervallträning på crosstrainer.
Lördag: 45 min konditionsträning.
Söndag: Styrketräning.
 
Mitt mål är minst 4 pass/vecka.
Håller tummarna att även nästa vecka ska erbjuda möjlighet till det.
 
Nu: Natti, natti!


Härligt ! du är grym :)
Nu när höststormarna börjar dra in är det nog dags för mig att förnya mitt gymkort för att hålla motivationen vid liv. 3-4 pass i veckan är målet ävn här !
Kram

Vad duktig du är vännen! Så skönt när man får gjort det man har tänkt sig! KRAM

Härligt att kunna klämma in lite pass, samt ja tyckte också söndagen var lång, känner samma nu, tycker jag varit uppe ett tag, men kl är bara halv tio, hehe

hhihih härliga bilder!
speciellt den på dig och barnen

Vilken härlig dag och vilket pass!!! Bra jobbat.
Kram

Bilden på dig och barnen är ju så härlig, man blir alltid så glad av den typen av bild :) Och du är ju grym. Själv har jag börjat spela innebandy en gång i veckan och är riktigt nöjd över det, haha!

Ser underbart ut!
sv: Åh, det blåbärsteét är så magnifikt gott. Du måste prova det, hihi. Tack så väldans mycket för din fina kommentar!
Tisdagskram. ♥

Det var mycket du hann med där! Inspirerande!

Skönt att ändå få saker gjorda ju =) Tänkte att jag snart ska gå till gymmet, börjar nog mogna för det, hahahhah. Kram fina!

Härligt att hinna klämma in så många träningspass! Jag längtar efter träningen... Har varit förkyld i flera veckor nu, så det har blivit uppehåll...

Du är grymt duktig vännen!!
Hoppas att du får ihop dina pass denna vecka med.
Jag själv har en helt galet träningsvärk i dag....både här & där ;)

kram kram

4 pass/vecka är mycket imponerande, både rent orkesmässigt och tidsmässigt. :) Hur har det gåt den här veckan?

Hoppas ni får en mysig helg!

Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]