Favorit i Repris

Dagarna fortsätter att rulla på i en hiskelig fart.
Mamman i familjen känner sig smått överhettad i både huvud och kropp,
men hoppas det ska lunga ner sig lite snart.
 
I ett försöka att rensa ur lite startades dagen med dryga milen.
En skön powerwalk i ordentligt tempo som kändes ordentligt i benen efteråt.
Sedan fortsatte dagen i samma tempo som dagarna har gjort den senaste tiden.
 
Kvällen skulle egentligen ha spenderats tillsammans med goda vänner och trots att det alltid är välbehövligt ställdes daten in. Behovet av en lugn och skön kväll var större.
 
Så ikväll har mannen briljerat med sina matkonster igen och serverat en riktigt god middag, i repris.
För varför vänta för länge med att upprepa ett vinnande koncept?
 
 
Mätta och belåtna har vi nu sjunkit ner i soffan.
Barnen sussar gott och innan vi gör det samma ska en ny serie invigas.
Efter att ha plöjt igenom några säsonger av "Sons of Anarchy" är det nu dags för "Deadwood".
 
Men inte för många avsnitt då stort firande av fyra i familjen väntar imorgon.


Åh.. Jag blev typ jätte hungrig nu, haha. Hade jag inte varit så trött så hade jag förmodligen klivit upp och ätit nå ;) Nåväl, hoppas ni gillade serien och att ni får en mysig morgondag. Godnatt vännen :)

Oj vad hungrig jag blev nu =) Ser riktigt gott ut.
Ja vi hade en jättehärlig dag i Norrköping, det är verkligen fint där. Kram och ha en toppen dag

Vad gott med grillat!

Det blev toppenväder o dagen spenderades ute med näsan i rabatter o en tur med gräsklipparen. Sen var det skönt att pusta ut i soffan med ett glas rose. Härligt när mannen står för middagen o man själv slipper göra något, lite lyx stt få sätta sig till dukat bord. Ha nu en skön söndag. Kramisar Tina

Här har det också grillats dagarna i ända :) kram Diana

Ohhh så gott, muma. Samt skönt att starta dagen med en långpromenad, härligt
kramar

Det ser otroligt gott ut!

Gud va gott, jag kan helt enkelt inte äta mig trött på grillat ! Dock har helgens "firande" med vin satt sina spår i mig, satan va tungt det var att springa idag !! :)
KRAM

Mums!! Trots att jag lever i ett magsjukt hem, så kan jag inte låta bli att bli sugen på mat :-)

Kan man få receptet på spetten? Brukar vara svårt att få rätt konsistens på färsen, så att den inte bränner fast..

Kul att du bloggar lite trots allt - älskar dina inlägg :-)

KRAM

Så härligt och vad gott det ser ut.
Kram

Ja recept tack. Det på spetten ser ju supergottigt ut :-) Hittat även ett recept på quesadillas som jag ska prova.

Svar: Ska försöka få till receptet i bloggen snart! :)
Hanna

Fina bilder. Ser supergott och smarrigt ut.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]