Långfredagens Lille Kille.

Nybadad liten hängig kille....
 
Dymmelonsdagen var nog lite av en olycksdag hemma hos oss.
Först det där lilla fingret i storebrors öga och på kvällen "mag-uppkastnings-aktiviteter".
Vi som nästan började tro att den där lille kroppen var immun mot otäcka magbaciller då han klarat sig helskinnad genom två tidigare omgångar av magsjuka hos sina bröder.
Men nu var det alltså hans tur.
Fast vi vet inte om det är en hederlig gammal magjsuka då ingen annan på förskolan är magsjuk just nu och ingen annan heller som vi umgåtts med.
Förhoppningsvis har han bara fått i sig något skit som inte är smittsamt.
Det är vad vi håller tummarna för i alla fall.
De senaste dagarna har vi bara gått och väntat på att det ska bryta ut hos näste man i familjen,
men än så länge är det lugnt och vi börjar så smått ställa in oss på att bibehålla påskens planer.
 
Ägg beklädda med pärlhönsfjädrar.
 
Denna långfredag startades upp med en promenad med mamma som sällskap och smågrabbarna i vagnen. Skönt att röra på sig, men isande kallt när blåsten bet ordentligt i kinderna.
Annars har dagen mest bestått av att bära omkring på en klen liten kille.
Nu ska det dock fixas en del i hemmet medan småkillarna sover.
Göra oss redo för helgens första gäster.
 
Fin långfredag på er!!


Stackars liten :-( Hoppas nu att ni andra slipper det och får fira en frisk påsk med massor av godis :-)

KRAM

Åh vad fint allt ditt påskpyssel är<3

Men vilken otur, stackars liten. Hoppas nu ni andra klarar er o får njuta av påskhelgen.. Kramisar Tina

Stackars liten sötnos, hoppas att ni andra klarar er.
Kram och glad påsk.

Hoppas nu alla är pigga så ni får fira påsk precis som ni planerat. Kram till dig Hanna!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]