Festival i stan

Smågrabbarna redo för en cykeltur.
 
Det märks verkligen att det är festival i stan.
Även om inte jag är en av alla festivaldeltagare, mest pga att det inte var tillräckligt mycket musik som tilltalade mig, är det ändå väldigt roligt att det sker.
Här.
Det har ju varit väldens pådrag inför detta och när väl första dagen var här igår blev det fullständigt kaos med busstrejk och milslånga bilköer som stod alldeles stilla.
Och så en massa regn förstås.
Men när bilarna, och bussarna med för den delen, började rulla igen och regnet upphörde tror jag det blev väldigt lyckat.
Och förhoppningsvis bryr sig festivaldeltagarna varken om bilköer eller regn.
 
I dag när jag och smågrabbarna var ute och "powerwalkade" tog jag svängen förbi stan för att hyra film.
Befokningen här i stan har verkligen förändrats även om det bara handlar om en tillfällig utökning.
En ganska så spännande utökning då jag möttes av den ena utstyrseln värre än den andre.
Och så alla dessa tjejer som springer omkring i små korta shorts och stövlar - fast de tycker jag inte är lika spännande......
 
Hellre märklig utstyrsel, än ingen alls som min man fick erfara när han var ute och cyklade med smågrabbarna i förmiddags.
Två spritt språngande män som låg och sov i gröngräset.
 
Som sagt - en ganska så spännande utökning.
Fast samtidigt ganska så skönt att den är tillfällig.
För det är ju inte bra med för mycket spänning i livet....... eller?
:)
 
 


Vad skoj:)
Vad härligt med cykelvagn! Jag vill också ha en sån! Kan man lägga spädbarn i en mjuklift i en sån?

Svar: Ja det är jätte bra med cykelvagn - särskilt när man har ett gång barn :). Vet faktiskt inte om det går att ställa in en mjuklift - jag skulle nog inte riktigt våga det.
Hanna

Haha nej lagom med spänning är väl ändå bäst!
Kram

Hihi, kul när det händer grejer i stan- fast nakna män kanske inte är så passande mitt på dagen :-)

KRAM

Ps: Så kul det hade varit att ses i veckan, får kolla om vi kan få till en liten dejt!

Jag gillar också när det händer saker i stan oavsett om man är delaktig eller inte :)

Hihi vilka roliga syner. Vi på landet märker ju inte av det så mycket. Hade varit roligt att gå, måste vara lite speciellt.

Härlig syn! :)

Vad roligt, lite feststämningen i stan är ju aldrig fel:)

Jag är inte heller någon festivaltjej, men jag tycker det är kul när det händer saker häromkring !
I veckan tror putte i parken igång och jag misstänker att det kommer bli rätt "livat" häromkring oxå :)
Idag skiner ÄnTLIGEN solen här igen så håll tummarna för att den kommit för att stanna :)
KRAM

Låter spännande det där med festival :)...kram Diana

Ändå lite kul när det händer något i stan :)
Hoppas ni får fint väder när ni ska till Halmstad.
Kram!

Alltid skoj med lite aktiviteter i stan, även om musiken inte är det som man föredrar så blir det någon härlig stämning ändå =D
kramar

Kul när det händer lite saker...
Vi har ju massa cyklister i stan lite nu & då !!
Fniss...spänning är ju KUL = ))
Ha det gott.
Kram Helene.

Festival! Vi smiter från stan när det är festival här :) ska ni till västkusten nästa vecka? Kram

Ja herregud festivalat har man nog kanske gjort klart i livet... men man ska ju aldrig säga aldrig! Fast det där med camping och gegga upp till knäna har aldrig varit min melodi, bodde alltid på hotell när det begav sig ;)

Kram P









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]