Slutspurten!

Hallå mina kära vänner!!
 
Nu är vi tillbaka i Norrköping, cybervärlden och på snudd till vardagen igen.
Jag är hemma även denna vecka, men då mannen åter börjat jobba blir det ju inte riktigt samma semester som när vi är hemma båda två.
Att se efter dessa tre små gossar på egen hand är mer än ett heltidsarbete.
Men självklart måste semesterkänslan finnas kvar där ändå, så det gäller att piffa upp dagarna med lite smått och gott för att bevara den.
I dag har jag t ex fått några timmars egentid av mannen på eftermiddagen som jag spenderade flanerandes på stan. Sög det sista ur alla "halva-rea-priset" och fyndande bl a ett gäng nya träningskläder som invigdes på kvällens löprunda tillsammans med systeryster.
 
Veckan på Öland var en mycket bra avslutning på vår semester.
 
 
Vi bodde i ett litet hus i Köpingsvik med en underbar trädgård.
Stor, grön och lummig.
Och vi var väldigt tacksamma för denna trädgård där vi spenderade vår största tid (när vi var vid huset) då utrymmet inomhus inte var särskilt stort och vi totalt var nio personer - inklusive tre små energiknippen.
Som tur var bjöds vi på mycket bra väder som gjorde att vi kunde vara utomhus i stort sett hela tiden.
 
 
Tomtens stora studsmatta var välbesökt och hjälpte till att göra slut på lite energi hos dem som hade lite överflöd av den sorten.
 
Energiknippenas moster ställde ofta upp som hoppsällskap.
 
Veckan gick otroligt snabbt och förutom en massa trädgårdshäng i solen besöktes såklart stranden och havet så ofta vädret var på det humöret. Besök på glasscafé och Ölands djurpark blev det också.
Och så ett gäng promenader, kvällsfilmer och en massa godsaker.
 
 
Som sagt ett mycket bra avslut på vår semester.
 
I morgon hoppas vi vädret är på vår sida så att det kan bli ett litet strandbesök.
Det är ju faktiskt två dagar sedan nu och abstinensen börjar redan komma.
Hur det ska gå nästa vecka utan sol i ansiktet, sand mellan tårna och vågskvalp i öronen vågar jag inte ens tänka på.......


Åh vilket sött litet hus.. Ser verkligen mysigt ut :)

Men ohh sås ött fint hus, verkar ju som ni haft det toppen. Näee det är sant inte samma att vara ensam då den andra jobbar, blir inte semesterkänsla så, men alltid skönt att vara ledig allt

Härliga underbara sommar!!!! Hihi fina hoppbilder!

Så härliga bilder. Och Öland är ju helt fantastiskt. Längtar redan till nästa år igen.

Perfekt ju ! jag har missat allt vad rea heter den här sommaren - har faktiskt inte köpt en enda grej till varken mig eller viggo, men såhär i efterhand inser jag att jag kanske "borde" ha gett mig ut i jakt på nya träningslinnen...
Det är strykande åtgång på kläder i den här värmen när allt blir genomsvettigt efter en löprunda :)
KRAM

Vilken härlig strand, skönt att det var bra väder blir lätt jobbigt med så många inomhus annars hehe.kram

Gud vilket mysigt litet hus!! Men jag kan tänka mig att det räckte med en vecka om ni var 9 pers ;-)

Härligt med nya träningskläder - det ska jag också investera i inför hösten!

Kram kram

Det ser urmysigt ut, har inte varit särskilt mycket på Öland men mera på Gotland, ser ut som att det är värt ett besök:). Hoppas att det fina vädret håller i sig nu när din man börjat jobba. Min man och jag är i
Frankrike och njuter. Ha en bra vecka kram Sara

Svar: Öland är definitivt värt ett besök :). Fast Gotland är ju bra härligt det med. Ha nu en underbar semester!! Kram
Hanna

Usch, du får inte ha ångest för att hösten kommer...
September kan ju också bli riktigt härlig, vi får hoppas på det :)
Kram

Härliga bilder.
Kram

fin blogg









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]