Tisdagsstatus

Poff!
Och så var även tisdagen snart förbi.
Timmarna är alldeles för få under dygnet.
I alla fall under den vakna tiden och särskilt när man jobbar heltid.
Tiden med barnen blir knapp.
Särskilt när de varit på förskolan och behöver lägga sig tidigt på kvällen.
 
I kväll när mannen och Lilleman åkte iväg på Lillemans fotbollsträning passade jag och smågrabbarna på att mysa. Struntade i alla "måsten" och bara njöt av mina små (trötta) trollungar.
 
 
Pysslet här hemma fortsätter.
Lilleman har fått flytta tillbaka till sitt rum nu efter att ha sovit i mammas säng i två nätter,
men rummet innehåller inte så mycket mer än en säng och en ihopskruvad bokhylla.
Som sagt, tiden är knapp och man hinner inte med så mycket på kvällarna.
 
Jag har i alla fall fått upp mitt lilla brickbord i trappavsatsen där det får stå skyddat av trappgrindarna från små nyfikna fingrar. För tillfället får ljuslyktor (eller egentligen glas) från Lagerhaus stå där, men de kommer nog snart bytas ut mot något annat.
Ska bara komma på vad......
 


Jag som går hemma tycker inte heller tiden räcker till.

Fint det var bordet! Vi ska nog med ta och leta efter ett till platsen framför öppenspisen. Förstår att det är lite pyssel hemma hos er. Själva sover vi på madrasser på golvet i natt och hoppas på att flytta över till huset imorgon eftermiddag. kram

Ohh så fint med lilla brickbordet. Samt ja skönt att släppa måsten och bara gosa och mysa ibland, ibland räcker inget vakna tiden till alla ggr
kramar

Det gjorde du alldeles rätt i, vilket grabbarna säkerligen uppskatta :) Och så snyggt det blev med brickbordet!

- Jag är egentligen inte så mycket för ansiktsmaskar men den där var verkligen kanon. Jag ser verkligen skillnad på hyn (om jag nu inte inbillar mig, haha men nej då).

Mysigt att gosa med sina barn, håller verkligen med om att dagarna är för korta! Jag längtar tills jag är mamma ledig igen:) även om jag har det rätt bra nu med igentligen!
Fint det blev med bordet!

Fina ni är!:) Ja, visst går vardagarna fort.. men tiden går ju snabbt när man har roligt:)

Hi hi söta du, jag "härmade" dig .... Direkt när du lagt upp inlägget om brickborden messade jag en vän som fixade ett till moi med!!

Stor kram P

Tack! :)

Mysigt! Det gillade nog även dina grabbar!

Tycker knappt det hinner bli morgon så är det kväll igen. :-)

Fin bild på er tre, härligt med lite mys!
Förstår att det är svårt att få tiden att räcka till när man jobbar med!

Kram

Fin bild på er tre, härligt med lite mys!
Förstår att det är svårt att få tiden att räcka till när man jobbar med!

Kram

Ja det gör verkligen ont i hjärtat att man har så lite tid med det bästa man har när man väl börjat att jobba.
Kram

Fin bild på er tre, härligt med lite mys!
Förstår att det är svårt att få tiden att räcka till när man jobbar med!

Kram

Fina ni är :-) Och vad fint det blev med bordet! Idag är jag och mini hemma själva och myser på förmiddagen. Skönt att få rå om en i taget ibland.

Kram!

Så mysigt att hänga bara ni tre...
Idag åkte jag hem tidigare och hade tjejeftermiddag med mina twins!
Kram kram!

Va skönt att bara strunta i allt och mysa istället !!
Jadu - lördag känns allt för långt borta, jag är så sötsugen så jag tror jag dör och som grädde på moset har C några wienerbröd i ugnen... Avis ? Inte alls, men jag stålsätter mig och surar utan att smaka !! ;)
KRAM

Ja, ibland känns det som om man aldrig får träffa dom. Skönt att de blir sjuka ibland så man får vabba och får massa tid tillsammans :)









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]