Quesadilla med kycklig sweet chili

 
Jag har fått önskemål om att lägga ut receptet på quesadillas som jag gjorde förra veckan.
 
Så här kommer det:
  • 400 g kycklingfilé
  • 4 msk matolja
  • salt & peppar
  • 1 gul lök
  • 1 röd paprika
  • 200 g Philadelphia sweet chili
  • 1 påse (70 g) babyspenat
  • 1 paket Santa Maria Tex Mex Soft Tortilla Orginal
  • 50 g riven ost
  • 1 burk Santa Maria Tex Mex Sweet Red Chili Salsa
(Jag gjorde dock dubbel sats).
 
Strimla kycklingen och fräs den i matolja. Krydda med salt och peppar.
Skiva lök och paprika så tunt du kan och låt grönsakerna steka med ett par minuter.
Tillsätt Philadelphia och värm försiktigt.
Vänd ner bladspenaten snabbt.
Lägg ut tortillabröden och fördela kycklingröran på halva bröden, strö över lite riven ost och vik samman till en halvmåne.
Stek försiktigt i olja på båda sidorna.
Skär upp dem i fina tårtbitar och servera med salsasåsen.
 
Enkelt, gott och mättande!


Sv Taack :D Det behövs en liten färgklick ibland ;)

^^, Hoppas bröden smakade bra (där jag jobbar i vanliga fall haha).

Mums, tackar.
Kram

Mums vad gott det ser ut! Gillar chilisås. Mmmm. Perfekt mat inför mello i helgen :)

Mums ska testas kram Diana

Mummms

Mm tack så mycket! Detta receptet ska självklart testas! Kram

Ser så gott ut, ska försöka komma ihåg den här rätten till nästa veckas matplanering :-)

Å så gott!

Mmmm kyckling o sweethili är en ljuvlig kombo!

Tack!

Tack. det där lät verkligen mumma så det ska provas en dag.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]