Helgen

Tillbaka i vardagen efter en helg som (som vanlig) svischade förbi.
En helg som bjudit på en hel del sol och sköna vårtemperaturer.
En helg som inneburit årets grillpremiär då mannen fixade iordning underbara grillspett som avnjöts tillsammans med goda vänner.
Det är verkligen något speciellt med den där första grillningen.
Det smakar sommar, sol och ljumma kvällar.
Och så en massa smaker av mynta, koriander, bladpersilja, sambal oelek och spiskummin ihopmixade med dovhjortsfärs.
 
Några av spetten innan de hamnade på grillen.
 
I söndags fick vi en massa gjort här hemma.
Mannen påtade i trädgården och jag röjde ordentligt bland alla vinterkläder och skor, sorterade barnens urväxta kläder och gick igenom Lillemans gamla kläder.
Det är en sådan skön känsla när man får sådant där gjort.
Vi fick dessutom en del hjälp med både trädgårdsarbete och barnen vilket underlättade väldigt mycket.
 
Men trots att det nu åter är måndag igen känns det ju faktiskt som helgen står för dörren.
Och imorgon väntar grillning igen tillsammans med goda vänner.
 
Härliga vår!


Gud vad gott det ser ut och låter - första grillningen är den bästa :-)

Kramar!

Så smarriga spetten ser ut... Härligt med grillning :)
Kram

Det är ju sååå underbart med grillning och speciellt den första grillningen som du skriver :-) Godnatt och hoppas även ni får en trevlig valborg vännen, kram!

Vad underbart att våren kommit och gott med grillning!
Kram

Guud va gott !! Dom spetten ser sagolika ut :)
Vi måste köpa en ny grill i år och köra den gamla till tippen, men den sen jäklar ska det "lagas" mat utomhus !!
Ha en skön dag !!
KRAM

Det både ser och låter ruskigt gott. :)

Här få snön gärna smälta bort lite till innan vi tar fram grillen, det snöade tom igår...

Kram

S

Trevlig Valborg. Hoppas ni får fint väder, här är det kallt och tråkigt.. Men ikväll blir det barnvakt och 30-årsfirande så det gör inget :)

Så gott att grilla och trevlig valborg till er nu
kramar

Skönt att vara ledig imorrn visst?

Mmmm, måste nog starkt överväga grillning imorgon!

Vad gott det lät. Vi har grillat både igår och ska göra idag. Traditioner ska man hålla hårt på ;-). Håller med om att den första grillningen är speciell.

Gud va gott det låter och ser ut! Underbart med vår väder!

Grillpremiär=vårfeeling, är så himla gott o mysigt. Hoppas ni får en härlig dag med sol, bästa vänner o grillning. Kramisar Tina

Vilken skön blogg du har:) och jag följer nu.

Om du gillar inredning och mode, kan du kolla in min blogg:)

Ha en härlig helg

LOVE Maria från inredningsvis.se









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]