Stunder av Mys

Dessa eftermiddagar och kvällar när jag är ensam med barnen går i ett fasligt tempo och jag brukar inte landa på rumpan förrän vid denna tid på kvällen.
Då är alla barn i säng och allt är förberett inför nästa dag,
men innan dess är det lite småstressigt.
 
Särskilt den första timmen efter att vi kommit hem.
Då är barnen hungriga och trötta och har liksom inga marginaler.
Snabbt som ögat ska käder bytas ut, smutsiga händer tvättas, mat fixas fram och stoppas i hungriga magar. När detta är gjort kan vi äntlingen sjunka ner på golvet en stund och mysa lite innan kvällsbestyren inför nattning av tre trötta grabbar startar.
 
Men det gäller verkligen att ta vara på de där små stunderna när vi bara är.
Så att vår tid tillsammans efter jobb och förskola inte bara består av en massa praktiska göromål.
 
Theo varvar ner en stund efter förskolan tillsammmans med sin favorit Alfons.


ja man får ta vara på tillfällena samt ha en rutin som ni verkar ha så det inte blir för mycket strul då kanske mamma sliter sitt hår till sist, hehe

Så sööt
Kramar

Skönt att ni hittat ett bra sätt så ni även hinner mysa. Inte helt lätt alla gånger att få ihop allt. Vilken fin bild på söta Theo!

Kram

Håller med om mysstunderna, de är jätte viktiga. Vi har en dag idag då vi inte har några aktiviteter alls och det är så skönt för då hinner man verkligen unna varje enskilt barn uppmärksamhet och mysa ner sig i soffan med dem tätt intill innan sängen kallar för dem.

Ja, det gäller att ta vara på det lilla! Jag har svårt att hitta rutiner nu med två dagisbarn och då är det ena ju ändå rätt självgående. :-) Men så har vi ju bara hållit på i en vecka, nästa kommer att funka bättre!

Vilket fint inlägg! Det påminner mig om det som min pappa har berättat för mig om hur det var när jag var liten. :)
Kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]