Tisdagsskräck

 Jag går omkring med en obehagskänsla.
Under foten.
En känsla som jag inte blir av med hur mycket jag än skakar på foten.
Den sitter kvar där och jag får rysningar längs hela ryggraden vid blotta tanken.
 
Alvin och jag åkte iväg på en liten shoppingrunda i eftermiddags.
Väl hemma tar jag av mig skorna för att bära in alla kassar.
Halvvägs in i hallen trampar jag på något som känns ungefär som en liten vindruva,
fast kanske lite mjukare.
När jag snabbt lyfter på foten för att se efter vad det är jag trampat på svartnar det nästan för ögonen.
Jag blir fullständigt kallsvettig och skriker rakt ut när jag inser vad det är.
 
En spindel - med kropp i storleken av en liten vindruva!
Jag får nästan tårar i ögonen av att bara skriva ner detta.
 
Om det nu är någon som missat det så hyser jag en enorm skräck för spindlar.
Även ganska så små med nästan obefintlig kropp.
 
Efter att mannen gått loss på den med balen av hushållspapper jag precis inhandlat
(precis som han/hon inte redan var ordentligt mosad av vikten på min kropp + matkassar) kunde vi konstatera att det var en av de där som är alldeles för stora för att överhuvudtaget få existera.
Och nu gör ju i och för sig inte denna det längre.
 
Jag skakar och skakar på foten men obehagskänslan sitter kvar där,
som en liten vindruva.....
 
Nu skulle det väl vara passande med en bild av en stor härlig spindel,
men att jag skulle googla bilder på spindlar är väl ungefär lika troligt som att smågrabbarna skulle sova en hel natt. Så därför lägger jag istället upp några trevliga outfits från Lindex som skulle göra sig väldigt bra i min klädkammare.
 
 
Shopping i Stockholm på lördag? Jajamensan!


Nä fy så äckligt!! Jag ryser när jag läser vad du skrivit.
Spindlar är verkligen så grymt obehagliga!

kram kram

Nämen neeej. Nu kunde jag inte läsa vidare...fy fan rent ut sagt. Min skräck är verkligen de där vidriga grejerna..men det var tur att du inte visade bilder på massakern. Kläderna var mycket bättre ;) Kram

Å vad hem sky! Nu kommer jag definitivt drömma mardrömmar! Hua

Ush..det kyper i hela mig när jag läser.
Stackare!
Men härliga outfits var det i alla fall. :)
Stor kram!!!

Men oh din stackare. Och jag som visat spindelbilder i bloggen. Men vet du jag har varit sådär rädd som du är också en gång, men jag har kommit långt i min fobi. Nu klarar jag av att fota dem och se dem, men är de inomhus blir jag rädd och om de skulle nudda mig då svimmar jag. Är glad att vi än så länge har ett relativt fritt spindelhus, men ute har jag sett att det finns massvis, usch.
Hoppas foten känns bättre snart och känslan försvinner.
Föressten såg att din blogg syndes i högermenyn när jag skrev inlägg förut. Roligt att du får ännu mer uppmärksamhet, men det är du värd :-)

oh fy förstår du tycker det var obehaglit, det hade jag nog med tyckt och jag har inget emot spindlar, så jag kan bara tänka hur det kanske känns för dig. ungefär som jag har för ormar kanske... :) eller hundar...inte för man trampar så ofta på dem.. nu skall jag sluta svammla!

Se filmen den är bra! :)

Usch!! Jag hatar spindlar :O

Åhh, fy sjutton!! Stackare!!

Neeeeeej, absolut inte ok!

Snygga kläder!

Men blä! Jag har väl inget emot spindlar egentligen - så länge jag inte har dem under foten. Usch.
Hoppas du drömmer om shoppingen istället!

Å jag får gåshud av att läsa det du har skrivit. jag är Oxå spindel fobi. Spelar ingen roll hur små dom är dom är vidriga :/Hoppas att känslan under foten försvinner :)
Kul med shopping i stockholm! Alltid kul att åka till någon större stad å shoppa loss i. Finns lite mer å välja på.
Ha det bäst ;)

Uääääk förstår obehaget, hualigen Kraaamar

Hua ryser i hela kroppen...stor kram Diana

Usch jag gillar heller inte spindlar speciellt inte STORA..:-/

ha en fin onsdag!

kraam Izabell

Jag dööör fy f-n vad äckligt, hemskt och avskyvärt!! Jag hatar också spindlar :(

Stor kram P

Usch och fy förstår din obehagskänsla!









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]