Julkänslor

När det är grått och trist ute.
När de flesta löv fallit till marken.
När det blåser på snudd till stormvindar och regnet attackerar en i sidled.
Då drömmer jag mig bort till december.
Och julen.
 
Det ligger faktiskt inte så långt borta som man kan tro.
Vi har redan skickat ut inbjudningar till årets lilljul, planeringarna om ledigheter och julknytis på jobbet är redan igång, förskolan vill veta om barnen ska vara där eller inte i mellandagarna och jag börjar ana dofter av kanel, glögg och hyacinter.
 
 
I år har BLOSSA-familjen fått ett helt alkoholfritt tillskott som innehåller den klassiska kryddblandningen med bland annat kryddnejlika, kardemumma och ingefära.
Jag har fått chansen att smaka denna glögg, men kommer nog inte öppna flaskan än.
Även om jag längtar så kommer jag ändå suga lite till på den där smälkaramellen.
Innan december kommer ingen glögg drickas.
 
För även om det närmar sig är det ju fortfarande bara oktober.......


Jag ser oxå fram emot julen och allt vad den innebär men jag är inte riktigt där än känner jag, men i mitten av nov kanske! :OP

Ha en fin dag du fina! Kram

Jag brukar också hålla på att hålla mig till december men nu när jag köpte julmust så tidigt svider det redan i glögg-tarmen. :-D Vi får se hur länge jag kan stå emot. Men till november iaf. ;-)

Julen är magisk =D, jag älskar december månad just för alla känslor man får

Vist är det en mysig tid som är och väntar. Längtar... =) Mycket tända ljus glögg pepparkakor..
Ha en toppen dag =)

S

Åh jag längtar till advent o jul. Men jag tänker banne mig tjuvstarta ikväll :)

Vi drack årets första glögg igår, hittade en flaska som stått kvar sen ifjor... Det var så tråkigt och kallt väder att det behövdes lite varmt :)
Kram!

Mmm gott! Själv kan jag nog inte hålla mig till december, vi kommer nog "tjuvstarta" ;-) Men inte fel att suga på karamellen heller, extra gott när det väl dricks då!

KRAM

Åh så jag längtar!!!! :-))

December är så mysig månad:)bläddrade i lite julreklam igår o började genast längta.kram

Nej julen närmar sig med stormsteg, inte alls många helger kvar nu innan det ska bli julfint här hemma. Älskar julen :-)

Vad härligt att vi har julen att se fram emot, det livar faktiskt upp hela hösten, och nu har jag börjat längta ordentligt trots att vi inte ens har några speciella planer. Men julmusik och IKEA-glögg och pepparkakor blir det allt:)









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]