Inte min Dag

Den här dagen har verkligen inte varit min.
Satt i möte hela förmiddagen och när det var slut skulle jag stressa iväg till en patient.
Upptäcker då att bilen jag skulle ha inte finns inne.
Hade missat att den var inlämnad på verkstad.
Som tur var fanns en annan bil ledig, men den hade ingen motorvärmare och var helt täckt med snö.
Så fram med borsten och börja borsta (en skåpbil) för glatta livet.
Slirade sedan iväg aningens stressad på snöfyllda vägar.
Väl framme var jag tvungen att betala parkeringsavgift. Såklart är automaten ur funktion och det hänvisas till annan automat i närheten. Väl framme vid den fungerar inte den heller. Skyndar vidare till nästa som inte heller fungerar. (Börjar här ana att det kan vara fel på kortet). Då jag inte har några mynt är jag tvungen att ringa till patienten och ställa in besöket pga att jag inte kan parkera laglydigt.
Självklart fungerar inte telefonen - fast det borde jag ju ha kunnat räkna ut vid det här laget.
Som tur är har jag med mig min privata så jag kan ringa och ställa in besöket (ca 30 minuter efter att jag från början skulle varit där.......).
 
Efter jobbet far jag ner på stan för att reklamera en adventssljusstake jag köpt som inte fungerade när jag väl packat upp den. Bytt glödlampa och grejat, men ändå inte fått den att fungera.
I butiken vrider expediten lite på ena glödlampa och vips så lyser den såklart.
Ville bara sjunka genom golvet och åka hem och lägga mig.
 
 
Fick i alla fall den första julklappen köpt idag och det är väl alltid något.
 
 


Men ojoj då vilket strul, jissses. Då kan man hålla sig för skratt, eller jag hade nog grinat.

kul att få köpt en jul klapp ändå
kram

haha... Det är GALET !! jag trodde faktiskt att man bara skulle få "stjärnvinsten" om man kammade hem hela tävlingen, men tydligen inte så nu har jag helt plötsligt TVÅ sprillans nya tvättmaskiner !?
Kram

Ps, i morgon blir en BÄTTRE dag !! <3

hej fina du tack så mycket det värmer! ja katten är tillbaka som tur det :) förra veckan hade jag liknade situation med parkerings automaten och var jätte sen så fick skita i det till slut :)

Oh vintertid i hemsjukvården, den är verkligen lyxig. Du har inte fått vara med om att skotta fram en bil också som snöplogan hunnit täcka under tiden du var hos patienten så du inte kommer ut nu utan att skotta fram bilen. Det är också en rolig händelse när man jobbar ;-)
Hoppas oturen vänder, imorgon är en ny dag. Kram på dig fina du <3

Svar: Jo det har jag också tyvärr varit med om!! :) Som sagt, nackdelen med hemsjukvård på vintern!
Hanna

Nämen Sicken skit dag!

Åh tack för dina fina ord! Läste det nu! Kram

Hua för sådana dagar. Sådana skitdagar vill man bara stoppa långt långt ner i soptunnan.
I morgon är det en ny dag!

kram kram

Men stackare vilken dag!
Men du är grymt snygg, verkligen! :)
Kramar!

Tack snälla för dina kommentar om min triss :)

Du den här dagen lät inge vidare, men EN KOMPLIMANG PÅ DEN KANSKE LIVAR UPP,,himla vad snygg du är på jobbet måste jag säga hi hi. Så där snygg är då aldrig jag när jag jobbar :D

Snygging :), vissa dagar är upp och ner..kram Diana

Vilken skit dag. Hoppas du får en toppen dag idag istället.
Kramiz

Hoppas du får en bättre dag idag istället.

..Ja och mössan glittrar iaf glatt! ;) Phu vilken dag va!

Åhhh sånna dagar allts, ggrr.. men du ser iaf fräscht ut:)

ha en fin onsdag i kylan:)
kram

Klart du måste :) det är ju så himla roligt att shoppa till de små.

Ha en fin dag!

kram

Usch då, låter som en mindre trevlig dag... Hoppas dagen blir bättre!!

Vilken pissdag ;-) Hoppas att onsdagen blir topp!


KRAM

Åh fy vilken dag! Hoppas att allt gått din väg idag istället!

Kram

Usch vilken dag... Skönt att du fixat en julklapp! Kram och vad fin du är på bilden :)

mindre stul och stress kan man ha, ush! Hoppas du får sova gott imorgon och att nästäppan är borta kram









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]