Fredagsfunderingar

 
En gammal bild på min lilla Theo för idag var det inte så här glada miner när jag skulle lämna på förskolan.
Två hysteriskt skrikande små grabbar sträckte sina armar mot mig när jag stängde dörren och gick hem.
Aj vad ont det gör i mammahjärtat.
Nu börjar de väl förstå vad det hela handlar om.
Trots att jag bara ville vända om och ta dem båda i min famn och gå hem med dem till hemmets lugna vrå igen, så vet jag ju att det oftast lugnar ner sig efter en liten stund och att de har det bra där.
Men det gör ju ändå lite ont.....
 
Så var det då fredag igen. Sista föräldralediga dagen.
På måndag börjar allvaret igen. Det riktiga livet. Så som det ska se ut nu i en herrans massa år.
 
Kan inte låta bli att stressa upp mig lite när jag tänker på hur jag ska få ihop allt.
Och särskilt det här med träningen.
I går damp nytt träningsupplägg ner (utöver magträningen) vilket kommer innebära 3 träningspass per dag, 4 dagar i veckan.
Varannan vecka är jag helt själv med barnen. Kommer hem runt 16.30-snåret och innan jag slagit ihop mina blå vid 22-tiden ska jag alltså lyckas klämma in tre träningspass utöver allt annat.
Allt som är viktigt som att umgås med mina barn och ge dem mat.
 
Då jag dessa veckor börjar så tidigt kommer jag har svårt att få till ett träningspass innan jobbet och hade därför tänkt göra "morgonens" magpass precis när jag kom hem från jobbet och sedan "kvällens" magpass innan jag lägger mig.
Och nu ska jag dessutom få till ytterligare ett pass däremellan som dessutom är ganska så tidskrävande.
 
Känns just nu ganska så omöjligt.......
 
 


Vad kul att du gillade det tipset, det är bra eftersom man kan välja själv hur långt man vill gå med utklädnaden! :)

Hoppas ni får en härlig fredag!

Hoppas det går bättre med lämningen och att du får ihop det med träningen!

Ohh så rar bild, men ohh förstår att det känns då de blir så ledsna men det går säkert över jättefort.

ja nu är all ledighet slut för ett tag känns det som, men samtidigt så kommer man in i det snabbt. Du får njuta de sista dagarna nu

Stooor kram

Åhh du var försiktig bara så du inte övertränar. Tre gånger om dagen är extremt mycket om man ska hinna med annat och känna att man lever.

Usch, gråtlämningar... De ser jag inte fram emot! Ringer de och talar om att allt är bra?

Det kommer helt klart att bli tufft men du klarar det! För mig är planering A och O (jag kan vara lite nördig åt det hållet iofs... :-D) men jag tror att om man strukturerar vardagen i den mån man kan (sjuka barn och dyl. kan man ju inte planera in) och prioriterar det som är viktigt och skiter i det andra så blir det lättare. Det ordnar sig alltid, så eller så!

Ta det som de kommer och även om du tycker att träningen är viktig är den inte det viktigaste. Du ska leva och må bra, och njuta av barnen också :-)

Usch för o lämna ledsna barn, min lilla verkar vara en riktig Mammagris så när hon ska skolas in lär det inte bli lätt,men det är ju ett år kvar o hon kan ju ändras ;). Lycka till med träningen lät tufft. Jag är glad om jag kan fortsätta hålla tre gånger/vecka sen när jag återgår till jobb. Kram

men shit va söt !!!
Hoppas ni får en riktigt mysig helg nu och glöm inte att vila lite mellan träningspassen !! :)
Kram

ÅÅh va jobbigt när de är ledsna när man lämnar på dagis. Mina barn har aldrig varit ledsna vid dagislämning förutom nu... Vår stora tjej tycker att det är jobbigt att vara på fritids. Speciellt när hennes bästis är ledig. Häromdagen var hon hysterisk...men det går ju över med tiden så det är bara att gilla läget. Å det där med att dra in magen när man ska knäppa byxor med mera känner jag verkligen igen ;) Va duktig du är som kämpar så med träningen. Det låter tufft så tänk på att vila oxå!
Ha en trevlig fredag och helg, kram!

Usch, förstår att det skär i hjärtat när dina små blir ledsna när du lämnar dom. Det är hemskt att se dom bli sådär ledsna... Lillebror har också börjat förstå att vi faktiskt kontinuerligt lämnar honom på förskolan. Det var liksom inte bara ett roligt enstaka inslag i hans vardag. Så vi har också haft två morgonar med gråt... inte kul...

Vad gäller träningen så är du sk*tduktig!
Men känn efter vad du orkar med. Kör inte slut på dig bara för att du måste trycka in 3 träningspass om dagen FÖRUTOM allt annat som ska hinnas med.









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]