Fredagsmys.

Undrar hur många bloggar som kommer ha den rubriken idag? :)

Vilken härlig fredag att vakna upp till.
Strålade sol och tidningen lovar + 21 grader.
Har inte varit ute ännu, men det ser jätte skönt ut.
Sinne och humör känns lite lättare idag och jag ska försöka att bara ta en dag i taget så löser sig säkert det mesta. Allt är ju perioder i livet och just nu är vi inne i en lite jobbigare period med sömnbrist, skrikiga bebisar och trots. En period som dock inte kommer vara för evigt så det gäller väl helt enkelt att bara försöka göra det bästa av situationen och hålla huvudet ovanför vattenytan.

I kväll tar jag med mig alla grabbar och åker hem till mamma och hennes man för lite regelrätt fredagsmys.
Tänk vilken stor betydelse det ordet har för oss svenskar:).
När jag bodde hemma var fredagskvällarna heliga med chips, godis och "Fångarna på fortet" :). När jag bodde ett år i USA var dessa kvällar en av de saker jag nästan saknade mest för att de var så starkt förknippade med familjen och Sverige. Sedan hade man ju ett antal år då detta helt försvann eftersom det var helt otänkbart att bara vara hemma en fredagskväll. Men sen man själv fick familj har mysfredagarna kommit tillbaka och våra barn kommer säkert växa upp med detta begrepp som en självklarhet varje fredag.

Så trevlig fredag(smys) på er!!



Jag har det som rubrik på min blogg;D. Men mitt fredagsmys består idag av tentaplugg inför imorgon.

Åh vilka sötnosar!

Jag kommer nog också ha rubriken fredagsmys ikväll, hihi ;-)









Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]