MVC-besök.

Måndag och barnmorskebesök avklarat. Det känns som en evighet sedan inskrivningen, närmare bestämt den 11 oktober förra året. Hade hastigt och lustigt blivit tilldelad en ny barnmorska vilket jag inte hade fått någon som helst information om och jag fick inte heller riktigt veta varför. Var inte helt nöjd med besöket, men får väl se hur det känns fortsättningsvis. Hon upplyste mig i alla fall om att man i regel blir sjukskriven i v 28 om man väntar tvillingar. Jag är i v 25 nu så då skulle det alltså innebära 3 veckor till i arbete. Känner mig mycket tveksam till detta och avvaktar läkarbesöket om två veckor för klarare besked.

Hade för övrigt lyckats gå upp nästan 10 kg sedan i oktober. Känns lite småjobbigt med tanke på att jag gick upp totalt ca 14 kilo när jag väntade Lilleman. Och jag har ju liksom 3 1/2 månad kvar till BF..... Men för övrigt såg i alla fall alla värden bra och ut det känns ju skönt. Nästa vecka är det dags för ett ultraljud igen.

Måndagens:



Kofta med paljettförsedda axlar från Vero Moda och Mammajeans från Polarn & Pyret.


Putande mage i v 25 (24+5).











Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]