Måndagslöften.

Hur blev det så här?? Jag är så ortoligt otränad just nu. Så här illa har det nog aldrig varit. Jag har alltid tränat mycket. Alltid varit medlem på olika gym och sprungit på diverse pass av olika slag. Aerobics, box, dance, spinning, core, step mm mm mm. En period var det en hel del styrketräning och en period en hel del löpning. Till och med när jag var höggravid gick jag minst 5 km varje dag. Sedan blev det tvärstopp. Efter förlossningen kunde jag ju inte röra på mig på över tre månader, men sen borde jag ju kommit igång. Men icke!! Nu finns helt plötsligt varken tiden, orken eller lusten till träning och det är ju inte särskilt bra. Måste ta mig i kragen innan mina muskler förtvinar fullständigt, blodkärlen klibbar igen och andningen blir extremt ansträngd vid minsta rörelse........ Rikitgt så illa är det väl inte, men nu har jag iallafall bestämt mig en gång för alla att jag måste komma igång med mina "powerwalkar" igen. Jag kan ju knappast skylla på vädret - snarare tvärtom!

Så ikväll begav jag mig ut på en sen powerwalk och det var så skönt!! Helt underbart att raskt promenera fram i kvällssolen.
   

Förutom mitt nya löfte om flera "powerwalkar" så har jag även idag bestämt mig för att ha "shopping-stopp" ett tag framöver nu. Jag kan inte klämma in ett enda plagg till i min klädkammare och det är kanske dax att använda lite av det jag redan har. Jag får väl se hur länge jag klarar detta stopp, men ett tag framöver ska det nog gå iallafall...... :)
Fast det är klart, till helgen vore det ju lite roligt med något nytt plagg. Det vankas ju ändå partaj och då kan det vara trevligt med något nytt...... Löften är till för att brytas - eller hur var det nu det var???










Välkommen hit!

Jag är en ung börjar-närma-mig-40-åring som bor i Norrköping i ett litet hus tillsammans med min man och tre busfrön till grabbar. Min vardag är en intensiv blandning av allt mellan höga tvättberg till legofyllda golv. Den kryddas dock med ett stort behov av det där lilla extra som glittrar, glimmar och förgyller tillvaron.

Jag är en godisälskande shopoholic som gärna tränar så mycket jag kan och får tillfälle till. Varje dag är en ny lärdom och ett konstaterande att jag faktiskt är en trebarnsmamma!

Hoppas Du ska trivas och vill titta in igen. Och lämnar Du ett litet avtryck blir jag strålande glad!

Kontakt: [email protected]